Stop!!

Stop whatever it is that you’re doing for a second. Breath. Deeply. Feel the aliveness in your body for a few moments. Notice how perfect everything is in this very moment. And this one. And this one….

Spring greens in the Palouse

There’s an immortal life force within us. It never dies. It was never born. It accepts us no matter how well we end up doing today.

Enjoy. Celebrate. Express your love and gratitude to someone or something.

We are so blessed. Just to be alive.

Thank you all for being.

May we never forget how perfect everything already is. May we always be present for our lives.

Posted in Embodiment | Leave a comment

2013 – For Endless Gratitude

For the first day of 2013 I’d like to offer you an array of inspiring moments. Noone does it better than Louie Schwartzberg

May 2013 will be a year which will open your heart to all the world blessings and let them flow through you. That way everyone you meet this year will be blessed by you. Just by your eyes. By your smile. Your touch. Just by your presence. Let the gratefulness overflows the blessings all around you. Then it would really be a good year.

Begin with opening your eyes and be surprise that you have eyes you can open.

Posted in Embodiment | Tagged , , , , | Leave a comment

Dear God

funny prayer to God

Image | Posted on by | Tagged , , , , | Leave a comment

תשומת לב לגוף

אנשים רבים מודעים לגופם. אפילו מודעים מאוד. אבל בדרך כלל מודעות זו נשארת ברמה של דימוי גוף. מראה הגוף: נמוך, גבוה, לבן, שחור, רזה, חטוב, מלא, שמן, בריא, חולה, שלם וכו. זוהי תשומת לב המכוונת מן החוץ לפנים. כשאנחנו מדברים על תרגול תשומת לב לגוף אנחנו משנים את נקודת ההתייחסות לגוף. תשומת לב לגוף אין הכוונה רק לגוף הפיסי אלא למכלול הדברים שמרכיבים את  הגוף כולל נשימה, תחושות, חמשת החושים: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומגע.

חיים ליד הגוף 

רוב הזמן אנחנו חיים ליד גופינו אנחנו מבלים את מרבית יומנו במחשבות. במקלחת אנחנו מתכננים את היום שלפנינו. בזמן הארוחה אנחנו קוראים עיתון, רואים טלוויזיה או משוחחים עם חברה. אנחנו לא ממש מודעים למעשינו. לא שמים לב לחוויה החושית של הגוף בפעילויות השונות שלו. מתי בפעם האחרונה חווינו באופן אמיתי את התחושה של מקלחת, את מגע המים על הגוף, ריח ותחושת הסבון על הגוף. מתי בפעם האחרונה חשנו את הטעם והמרקם של האוכל שאנחנו מכניסים לפה, את תחושת הלעיסה, הבליעה וכו..

אחת השמחות הראשונות של תרגול מיינדפולנס הוא גילוי מחדש של הגוף. תרגול תשומת לב לגוף מחבר אותנו אל הגוף שלנו ואל חמשת החושים. אנחנו לומדים להפתח לגוף, לחוויה החושית בתשומת לב, בחמלה ובסקרנות. אנחנו מגלים בעצמנו מה הטבע האמיתי של עקיצה, כאב, מגע, צליל, ריח או טעם. תוך כדי תרגול תשומת לב אנחנו מגלים את היכולת לחוות את הספקטרום השלם של החוויה.

המגע עם החוויה הפיסית המיידית שלנו מלמדת אותנו לחיות דרך הגוף שלנו. אנחנו לומדים להיות עם חוויות חושיות נעימות וגם חוויות בלתי נעימות. אנחנו נפתחים לכל החוויות החושיות. כולן. עם הזמן תשומת הלב לגוף עוזרת לנו לפתח תשומת לב בהירה ולא תגובתית ובו בעת מחלישה את הנטייה ללכת לאיבוד בתגובתיות רגשית ומנטלית. היכולת הזו מאפשרת לנו להתחיל להחשף לתובנות, לראות בבהירות את הטבע האמיתי של כל החוויות. את ההשתנות המהירה האינסופית של חוויות ואת הסיבה והתוצאה של הדברים. את אותה איכות של תשומת לב נוכל מאוחר יותר להסב לשאר החוויות האנושיות שלנו. התרגול מסייע לנו לפתח תשומת לב מאוזנת ובריאה לגבי שאר האיזורים בחיינו.

יתרונות בתרגול תשומת לב לגוף

חיזוק הקשר לחיים הפנימיים שלנו-  של תחושות, רגשות ומחשבות

פיתוח ההכרות עם גופנו ועם התגובתיות שלנו לחיינו הפנימיים והחיצוניים

פיתוח היכולת של  אי תגובתיות, היכולת להשאר נוכחים עם החוויות שלנו מבלי להסב מבטנו, מבלי לחפש שינוי או להתנגד לחוויה, מבלי לרצות עוד ממה שנעים ולהמנע ממה שלא נעים. הלמידה של לא להגיב באופן אוטומטי ולא מודע מאפשרת הבנה עמוקה יותר של הרגע הנוכחי והתגובתיות שלנו לרגע הנוכחי ומאפשרת לנו יותר חופש לבחור את התגובות שלנו

סיוע בהפחתת מתחים והבנת המקור להווצרות מתחים שונים

הנחיות לתרגול תשומת לב לגוף

קחו מספר נשימות עמוקות. הרפו מתח אוטומטי שהצטבר בגוף. הזכרו בכוונה למדיטציה.

המשיכו בהפניית תשומת הלב לתחושה הפיסית של הנשימה. השארו עם הנשימה ככל שניתן. כל עוד חווית חושיות אחרות כגון תחושות גוף, צלילים, מחשבות או רגשות נותרות ברקע התודעה אפשרו להן להשאר שם והוסיפו להשאר אם הנשימה.

כאשר תחושה פיסית דומיננטית מקשה על היכולת להפנות את תשומת הלב לנשימה פשוט הפנו את תשומת הלב לתחושה/ חוויה חדשה. חושו את התחושות הפיסיות. אפשרו להן להיות שם. ככלי המסייע גם לזיהוי של החוויה הפיסית וגם להשהיית תשומת הלב על החוויה נסו בעדינות לתייג את התופעה – תנו לה שם. נסו להגיע לגרעין התחושה: קשה,רך, חם, קר, לח, יבש, מעקצץ, מתוח, לחוץ, שורף, כואב, קל, כבד וכו. התיוג הוא עדין, מעין לחישה פנימית “קשה קשה” “כאב כאב”. הכוונה היא לאחד בין החוויה הפיסית לתפיסה המנטלית ולהותיר את תשומת הלב על אובייקט תשומת הלב.

שימו לב מה קורה לתחושות שאתם בתשומת לב אליהן. האם הן הופכות חזקות יותר ? חלשות יותר? ארוכות או קצרות? גדולות או קטנות? האם הם נשארות אותו דבר או שהן משתנות?  שימו לב מה קורה כשתשומת הלב עוברת מהחוויה החושית לתגובה שלכם לחוויה החושית ולמחשבות שסובבות אותה. ככל הניתן נסו להמנע מהקול שמתאר או מעריך את איכות החוויה וחזרו לראות או לחוש את החוויה ישירות.

כשהתודעה נודדת ואנחנו מאבדים את תשומת הלב עם התחושה, בעדינות, ללא שיפוט החזירו את תשומת הלב לתחושה הפיסית. כאשר תופעה חושית נעלמה או הפסיקה למשוך את תשומת הלב חיזרו להפנות את תשומת הלב לנשימה עד אשר תחושה פיסית אחרת תסב את תשומת לבכם.

הרגעו

Posted in vipassana pointers | Tagged , , , , , , , , , | Leave a comment